söndag 24 mars 2013

Uterittshelg & kalas

På ridfronten har det varit uteritt för hela slanten den här helgen. I lördags red jag och Wille ut Näsby-rundan med Kalle och Maggie.



När vi kom tillbaks gick jag en miljöträningsrunda med Indra tillsammans med Jullan och Ture till byn. Jullan tömkörde Ture och jag hade tagit på Indra lite jobbarkläder i form av benskydd och träns. Inte för att jag tycker att det behövs utan mer för att signalera till Indra att vi ska "jobba" och att det förväntas något av henne. På vägen hem tog vi svängen om åkern så även jag fick jobba lite och pulsa i snön. Båda hästarna traskade på som om de aldrig gjort annat, så skönt med lugna och sansade unghästar.

Söndag och Limpans födelsedag. Wille och Cobbe åkte iväg tidigt på fotbollscup i Eslöv. Gick ut till stallet och fixade i väntan på att Limpan skulle komma. Det var inplanerat uteritt tillsammans med Jullan och Ture. Limpan ringde och frågade om inte hennes kompis Elin och hennes mamma kunde följa med på uteritten, såklart. Bara roligt att vara ett helt gäng som rider ut tillsammns. Ibland är världen liten, Elins mamma Haydée är Normas uppfödare.

Det blev en supertrevlig uteritt och alla hästar visade sig från sin bästa sida.

Jullan tog en rygg-bild på gänget

Nästan hemma igen
 
Hemma igen! Från vänster är det Haydée och Norma som är syster med den mörka skimmeln som Elin sitter på, mellan dem är det Limpan och Kalle. Jullan har gömt sig bakom sin häst Ture och själv sitter jag på Maggie och försöker leka fotograf ;-)


Eftermiddagen ägnade Limpan och jag åt förberedeslser inför kvällens kalas med släkten. Limpan fixade matlagningen och själv fick jag nöjet att städa ;-)

Det blev en hellyckad kväll, maten blev god lika så efterrätten och gästerna var supertrevliga ;-) NICE avslutning på helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar