lördag 9 mars 2013

Trevlig uteritt i snålblåst

Fy sjutton det blåser snålt idag. Hade sedan tidigare bokat uteritt tillsammans med Lotta. Ärligt talat var jag allt annat än sugen på att rida ut i stormen. Byltade på mig massor av kläder och trot eller ej men det blev en supertrevlig uteritt. Visst frös jag lite grann  men det var ändå helt ok. Maggie var ännu mer på tå än vanligt när vi rider ut. Hon for iväg så fort det kom en kastvind bakifrån, fick spunk när vi mötte en massa "gula" hästar men annars gick det toppen.

Lotta och Leia

Japp, vi överlevde stormen både hästar och ryttare
 
 
När Lotta och hennes häst åkt hem till sitt och jag var klar i stallet gick jag in och började fixa middag inför gästernas ankomst. Åke var brun som en pepparkaka efter en månad i Thailand. Tom jag som inte är en resemänniska blev lite avis när han visade bilderna. Såg helt underbart ut och vem hande inte föredragit den Thailändska värmen framför den snålblåst vi får hålla till godo med här i Skåne-land.

Ett gäng tokstollar


Diggar fotografen till denna bild, kristallkronan i fokus ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar