onsdag 13 mars 2013

Stallkompis & hoppträning

Strålande sol och full aktivitet i stallet .............och jag har jobbat. Hade varit mysigt att få vara ledig på eftermiddagen en så fin dag som denna men någon måste hålla ställningarna på jobbet ;-)

På eftermiddagen kom dels Jennie för att rida Norma och dels flyttade Ture hit. Ture är Indras kompis från tiden när hon gick på lösdrift hos min arbetskollega. Kul att ha två unghästar som kan tränas tillsammans. Så roligt med lite aktivitet i stallet. Gillar när det händer saker!


Indra och Ture tar en repa i hagen
 
 
Hade förmånen att åka ner till Ulrika i Tryde och hoppträna på kvällen. Linda var också där med sin häst, kul. Är alltid lite extra kul att träna ihop med sina kompisar. Fokus för mig och Maggie var att hitta flytet och känslan. Gick helt OK på slutet så även om jag hade bråttom i början så bättrade jag mig.
 
Knepet för att det ska gå bra och att Maggie ska få fina språng är enligt både Ulrika och Linda att jag måste LE. Så nu får jag ägna dagarna åt att öva på just att le. Haha! Det är iaf lätt som en plätt, får glädja mig åt det lilla. 
 
 


1 kommentar:

  1. Och det är ju inte speciellt svårt när vi är tillsammans ;))

    Kramiz

    SvaraRadera