torsdag 28 mars 2013

Sprallig & överladdad häst på hoppträningen!

Kände inte alls igen Maggie på hoppträningen. Hon var grymt överladdad och sprallig, trodde nästan det var något fel på henne men Ulrika förvissade mig om att hon bara tyckte det var roligt och att hon hade en massa överskottsenergi.

När vi skulle komma över en trekombination med oxrar och jag efter sista hindret är på väg att göra en flygtur för tredje gången och Ulrika säger att Maggie behöver rastas av känner jag, gulp, vill inte fara av. Det gör för ont.

En av eleverna från gruppen före mig är kvar och tittar, råkar känna till att han sakar dödsångest, frågar om han kan tänka sig några rundor på min rodeohäst. Javisst, blev svaret och sedan satt han i sadeln. Efter några vändor över trekombinationen taggar hon ner min lilla busa och jag hoppar upp igen.

Resten av träningen är hon som vanligt igen och hoppar jättefint. Fick en riktigt bra känsla och åkte hem nöjd och glad utan att känna mig misslyckad för att jag överlät till någon annan att "rida bort" överskottsenergin.

Maggie och jag i Perstorp förra säsongen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar