tisdag 26 mars 2013

Shit vilken bra dag

Idag har det varit en sån där superbra dag rakt igenom. Full rulle på jobbet, alltid lika roligt. Slutade lite tidigare och tog med mig Wille och Maggie när jag skulle ner till Ulrika i Tryde för att löshoppa Indra.

Vet inte vad som plötsligt flugit i min häst men idag gick hon rätt in i släpet, inte den minsta tvekan. SKÖNT!! Vi svängde inom ICA på vägen och köpte oss varsin glass och en påse godis som jag var skyldig Ulrika. Blev succé när vi anläde med påsen. Så där har ni ett tips om ni vill få tränare på gott humör, ta med godis ;-) *ASG*

Indra var super idag, gjorde sin bästa löshoppningsgång hittills. Hon fick testa på att hoppa maxhöjden, något hon fixade galant. Både jag, Ulrika och hennes pappa stog med leenden från öra till öra. Shit vilken stolt uppfödare jag är över min fina unghäst en dag som denna.

Som sagt fick Maggie också hänga med, hon fick gå i skritten medans Indra löshoppade. Även Indra fick skritta av i skritten, toppen.


Wille red Kalle en sväng på eftermiddagen, såg verkligen mysigt ut i vårsolen
 
När vi sitter i bilen på väg hem kommer vi på att det är våffeldagen idag. Varpå följande dialog uppstår. 
 
-Shit, utbryter jag, attans att vi glömde köpa våffelsmet när vi ändå var på affären! -Vi får ringa pappa och kolla om han kan åka och handla, fortsätter jag.
-Nej mamma, det behövs inte bryter Wille in.
-Varför inte då? undrar jag. (Kan här tillägga att in min värld så finns det inget annat sätt att göra våfflor på än att köpa färdig våffelmix på affären).
-Vi kan göra smeten själva, säger Wille, det gjorde dom när jag var på ridlägret.
-Jaha kan man verkligen det? säger jag och känner att jag nog liknar en fågelholk.
-Okej vi får väl prova och se hur det går, i värsta fall kan vi alltid göra någon annan mat.
-Lita på mig mamma, det fixar vi intygar Wille
 
När vi väl var hemma och inne i köket satte vi gång direkt och googlade efter recept. Hittade ett som vi hade alla ingredienser hemma till och drog igång.
 
 

 
Om jag får säga det själv så blev de verkligen lyckade, lagom frasiga och supergoda. Kände mig euforisk när vi mumsade i oss våfflorna. Duktiga vi!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar