söndag 3 mars 2013

Prova något nytt

Idag publicerads artikel från gårdagens intervju i tidningen. Blev lite förvånad över valet av bild, av alla bilder som togs borde någon ha blivit bättre än den de valde, men men. Vi fick iaf sagt vad vi ville och budskapet stämde förhållande vis bra, så jag är nöjd med artikeln trots allt.



Efter fuktosten gick vi ut till stallet, Wille, hans kompis och jag för att hinna med att lösgaloppera Kalle och Indra innan jag skulle iväg med min kollega till Stallshopen. Hon skulle köpa ny ridhjälm och jag erbjöd mig att hänga med som smakråd. Är alltid kul att åka till risportbutiker. Fyndade en sport-bh till halva priset och Jullan hittade en snygg och prisvärd hjälm så det blev en lyckad shoppingtur.

För att hinna med både Norma och Maggie innan det var dags att duscha och piffa inför kvällens släktmiddag hemma hos pappa & Co fick jag prova på att ha Maggie som handhäst när jag red på Norma. Lite klurigt var det att komma på hur jag skulle få till det på egen hand. Att få ut båda från stallet, stänga stalldörren så att inte doggen kunde smita iväg på äventyr och sedan komma upp. Tur att tanterna är snälla mot varandra och mot mig. Utan större svårigheter lyckades jag komma upp på Norma och Maggie stog snällt vid sidan och väntade.


Jag och tanterna redo för en uteritt
 
Tanterna skötte sig utmärkt och vi fick en mysig tur trots att det började blåsa upp ordentligt. Nu vet jag att det iaf funkar att rida Norma och ha Maggie som handhäst. Nästa gång får jag prova att göra tvärt om.
 
Hästarna fick komma in lite tidigare idag men tror inte att de misstyckte eftersom det blåste friska vindar. Nu ser jag fram mot en god och trevlig kväll med det "Skånska" gänget av släkten. Ja Skånska och Skånska, den enda som är Skåning i gänget är Mickans blivande man, resten av oss är nerflyttade 08or.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar