torsdag 7 mars 2013

Hushållssysslor

Till helgen får vi finbesök, Cobbes bror och hans son kommer ner och hälsar på. Det blir kul, kusinerna trivs så himla bra ihop. På så vis är det verkligen synd att vi bor så långt från varandra. Ja ja hur som helst ser vi fram mot helgen.

Med tanke på att det väntas besök har jag planerat in vila för hästarna idag, måste hinna med att mata kylen och frysen samt motionera snabeldraken.

Känns faktiskt helt ok att ägna mig åt inomhus aktiviteter eftersom det blåser halv storm ute idag. Kan glatt konstatera att jag valde rätt dag. Nice, inte så dumt!


Lunchdags, det var knapp höet låg kvar i snålblåsten.
 
 
Jennie var uppe i stallet på eftermiddagen. Det blev lite lyx för alla hästarna för det innebar att de fick komma in lite tidigare. Själv jobbar jag alltid full dag på torsdagarna. Visserligen tycker jag att de ska vara ute så mycket som möjligt och inte stå och hänga i sina boxar MEN när det blåser som det gör idag står de ändå bara och spänner sig i hagen.
 
Wille skulle ha ridit Kalle men eftersom inte jag skulle rida tyckte jag inte det var en så bra idé att han skulle rida själv i stormen. Jennie ändrade också sin plan så Norma och Kalle fick lösgaloppera en stund på ridbanan och blev sedan ompysslade lite extra istället. Tror inte att de misstyckte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar