lördag 2 mars 2013

Härliga fredag

Är nog mer  av en vädermänniska än jag själv trott. Idag skiner solen för fullt igen och vad händer? jo jag känner mig helt fylld av energi och ork.

Hovis kom på förmiddagen och skodde Kalle och verkade Indra. Vid lunch ringde en "kollega" från styrelsen i ridklubben, dags för nytt tidningsreportage. Som tur var kunde jag åka iväg med kort varsel.

Vi blev interjuvade om vad vår förening tyckte om kommunens "nya" föreningsbidrag, det togs bilder både när vi stog i stallet och snackde och när vi red. Blir spännande att se hur artikeln blir.

Efter jobbet var det hästarna som gällde igen. Var nog lite av en tidsoptiminst för jag kom inte till stallet så tidigt som jag kalkylerat. Hann med att rida Norma och lösgaloppera Maggie med inspänningstyglar. Däremot räckte inte tiden till för att hinna göra "något" med Kalle och Indra så det fick bli oplanderad vila för deras del. Får bli nya tag i morgon.




Häst och ryttare redo för ett ridpass

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar