måndag 18 mars 2013

Dagens äventyr: löshoppning & skritten

Snålblåsten har ett järngrepp om oss här nere i Skåneland. Fick pälsa på mig ordentligt inför dagens hästäventyr hos Ulrika nere i Tryde. Som tur var hade jag lyxen att ha Linda som medhjälpare och tur var väl det.

Började med att lasta Maggie, såklart skulle hon inte gå in direkt men var inte så särskilt svår att övertala. Den lite yngre damen (Indra) var av en annan uppfattning, hon skulle minnsan inte hänga med. Efter lite assistans från min arbetskollega lyckades vi övertyga Indra om att kliva in i släpet. Helt galet att det ska krävas tre personer för att få in henne, men men.

Började med att lasta ur Indra och ta in henne i ridhuset. Lät henne springa några varv och "titta" av sig undertiden Linda och Ulrika introducerade skrittmaskinen för Maggie. Passade utmärkt att hyra in henne på ett pass i skrittmaskinen undertiden Indra löshoppade, eftersom equiterapeuten rekomenderat att hon ska skritta för att jobba igenom hela kroppen och sträcka ut ryggen.




Indra var duktig idag, hon lyckades hålla fokus på uppgiften fast hon samtidigt ville hålla koll på vart Maggie var någonstans. Hon hoppade även bättre idag än sist, övning ger färdighet. Upplägget idag var att hon skulle hoppa fler språng men lägre hinder. Det märktes på henne att hon sprungit av sig innan för hon var dels mer avslappnad vid själva  hoppning men samtidigt tog det även på krafterna för hon blev riktigt trött idag.

Passade på att även introducera skrittmaskinen för Indra när hon var klar. Hon var superduktig och bäst av allt var att hon mer eller mindre gick direkt in i släpet när vi skulle åka hem.



 
 
Ni kan ju gissa om jag önskar mig en skrittmaskin, får skicka ut en önskning till universum och hoppas på det bästa ;-) Tills önskningen hörsammas får jag nöja mig med att hyra in mig på Ulrikas. Kände mig väldigt nöjd när vi var hemma och hästarna fick komma in direkt i stallet och mysa.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar