onsdag 20 februari 2013

Trött & sliten

Hm, fattar inte hur det gick till men ångvälten vältius vinius (som min vännina döpt den till ) kom och fullständigt körde över mig i natt. Undrar om det kan finnas något samband med att jag kom inramlandes genom dörren vid halvtvåtiden inatt med kanske en aning mycket vin innanför västen?!

Jaja det var det värt för vi hade en supergod och trevlig kväll hemma hos Anne, både en massa vin och kackel precis som utlovat. Ni kan ju tänka er tre hästtjejer efter några glas vin ;-) Kan inte bli mycket bättre!

Kan inte påstå att jag var någon spedy gonzales i stallet i morse när hästarna skulle ut och boxarna sedan skulle mockas. Tur att jag kan slutföra det jag inte hann med i morse på lunchen.


Ungefär så här känner jag mig


Ska iväg i kväll igen, fast inte på festligheter den här gången, så det är sedan tidigare inplanerat vila för hästarna. Maggie ska bara få komma ut en sväng på ridbanan och lösgaloppera lite idag.

Kalle kommer inte undan att jobba för han och Wille ska iväg på sportlovsridläger. Kul för Wille att komma igång lite mer med ridningen och rida med lite kompisar och inte bara med mamsen.

När min kära man kom tillbaks till jobbet efter sina utejobb nämnde jag bara lite så där i förbifarten att det hade smakat grymt bra med en iskall cola och en påse godis en dag som denna. Gissa om jag blev glad när detta damp ner på mitt skrivbord. Nu står han högt i kurs min man kan jag lova ;-)




3 kommentarer:

  1. Hahaha Cobbe visste vad som behövdes en dag som denna! Själva ska vi svulla med marinerad karrékotlett, pommes strips & Bea! Åsså litta glass till efterrätt!
    Tack själv för en super duper kväll som jag tror vi alla 3 behövde :)

    SvaraRadera
  2. En annan tog Lövbiff o Pommes m persiljesmör i Lund EFTER den största menyn på SF bio ;))

    Kram och TACK :)!!

    SvaraRadera
  3. Hej! Söker ägaren för Magic wind. Ulrica graflind. Magic wind är mamman till mitt sto Magic Lady. Hade varitbroligt att få kontakt med Ulrica! Med vänlig hälsning, melinda
    Melinda.cassandra.andersson@hotmail.se

    SvaraRadera