fredag 8 februari 2013

Snabbt och kvickt

Kvällen idag är bokad, så för att hinna med de hästar som skulle motioneras fick det bli en långlunch. Longerade Maggie med pessoaselen, tror faktiskt inte jag gjort det tidigare utan har nog bara longerat henne "vanligt" inspänd med inspänningstyglar. Syftet med att prova longera henne med den var att se om den kunde hjälpa henne att hitta sin egen balans och arbeta i låg form där bakben och ryggmuskelatur stimmuleras.


 
 
Hon var duktig och jobbade på bra. Med tanke på underlaget blev det inte så långt pass, ca 15 min.
 
Efter jobbet skyndade Wille och jag till stallet. Indra och Kalle fick lösgaloppera en stund. Ellie var med och hjälpte till. Shit va den hunden kan springa fort. Det är tur att hästarna är snälla och aktar sig för henne, hon har inte riktigt full koll på dem än. Vi fick alla en rolig lekstund tillsammans, kul.
 
 
Lekkompisarna påväg till stallet
 
 
Tog in resten av gänget i hagen, och sedan var det bara att skynda vidare in för att fixa middag och hinna äta innan jag skulle iväg. Gillar inte att behöva skynda men så blir det och jag är iaf nöjd över att de hästar som skulle göra något idag också har gjort det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar