fredag 22 februari 2013

Mot Stockholm

Ska bli så himla mysigt och roligt att åka upp till Stockholm över helgen och hjälpa Jocke med renovering av hans nya lägenhet. Han har försett mig med en massa bilder under renoveringens gång men nu äntligen ska jag få se det live.

Saken blev knappast sämre av att solen nästan gassade från en klarblå himel och jag hade dessutom förmånen att vara ledig på eftermiddagen för att hinna med att rida och fixa med hästarna innan jag åkte.

Maggie har fått någon form av sadelstadsknutor så jag vill minimera användandet av sadel så det fick bli en barbackaritt. Red ut tillsammans med Jennie och Norma. Jennie tog med sig sin labbe Chocko något som Maggie uppskattade sådär mycket. Hon tyckte det var lite småläskigt när han kom framfarandes men det är bara för henne att vänja sig.


 
 
Vanligtvis är jag väldigt nojjig när jag ska lämna gården och alla djuren men den här helgen känner jag mig helt lugn eftersom Cobbe och Wille ska få assistans av Jennie hela helgen. Inte för att jag på något sätt misstror min kära man och hans förmåga att ta hand om hästarna men han är trots allt inte så jättehästvan.
 



Nöjd och förväntasfull klev jag ombord på planet, framför mig väntar en hel helg av renoveringsarbete. Ska mao svida om från kontors och hästtjej till byggnadsarbetare, NICE. På arlanda mötte Jocke upp och självklart tog vi en sväng förbi nya lägenheten innan vi åkte hem till Jocke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar