onsdag 13 februari 2013

Inspirerad av Isabell W

Nog för att jag periodvis rider en hel del barbacka men måste erkänna att jag blev väldigt inspirerad när jag så filmen på Isabell W när hon red barbacka i grimma på sin pensionerade tävlingshäst.

Maggie har fått lite gnuss på ryggen av dressyrsadeln så jag vill inte rida med den mer än nödvändigt just nu så barbackaridning passar utmärkt även för hennes del. Jobbade henne enbart i skritt och försökte få henne mjuk som smör. Lyckades skapligt.


Wille skrittade av hästarna undertiden jag mockade bort skiten
 

Idag var det Norma och Indras tur att lösgaloppera, de var inte alls lika pigga på att "hoppa" den lilla studserien. Jo det är klart Indra tog den ett par gånger från varje håll. Norma är nog den av hästarna som verkligen gillar att få komma ut på ridbanan och springa fritt, hon tar inte många vilopauser alls. Det är inte så att hon galopperar runt som en galning utan hon travar runt och ser ut att mysa sedan tar hon lite galopp för att sedan trava lite igen. Det funkar nästan bättre att lösgaloppera hästarna två och två än en och en.
 
Efter stallet var det bara att gå raka vägen in och ställa sig vid spisen. Efter middagen bakade Wille kladdkakemuffins till morgondagens trefika. Det är ju alla hjärtans dag och då är fika en nödvändighet enlig honom. Gott ska det bli, längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar