onsdag 13 februari 2013

FETtisdag

Jaha, då var det bara till att gå upp tidigt eftersom snöjouren kallade. Klockan 05:05 var vi ute Ellie och jag för att assistera Cobbe när han plogade med traktorn. Ingen idé att klaga, bara till att se det som gratis motion.

Ellie är nog den i familjen som uppskattar snön mest

Traktorgrävaren får komma till lite nytta
 
Med facit i hand var det nog tur att det snöat så mycket i natt att vi var tvugna att skotta, dagens lunch så här på fettisdagen var en nybakad semla från kondis nere i byn. Mumsigt värre kan jag lova ;-)

 
 
Jennie kom upp till stallet idag och red Norma och longerade Indra en sväng. När jag slutade gick jag ut och kikade. Hon är lite av en latmask min lilla dam, så fort långpisken inte är i handen tappar hon fart. 
 
 
 
Sedan var det Maggie och Kalles tur, de hade lösgalopp på sitt schema idag. Det är så roligt att se dem, båda gillar verkligen att "hoppa" den lilla studserien. Kalle kom på den gång på gång. Det var inte så att vi försökte få dem att hoppa utan de får fritt "springa runt" på ridbanan. Efter en stund kom Wille hem, han kom direkt till mig och hästarna och filmade dem en snutt med mobilen. Tyvärr lyckas jag inte med konsstycket att lägga upp filmen här på bloggen.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar