tisdag 19 februari 2013

Bokad kväll - lunchpass

Ska tillbringa kvällen med tjejerna, NICE! Men det innebär att jag inte hinner med så mycket häst efter jobbet och tisdagar och torsdagar jobbar jag alltid tills vi stänger.

Det har ändå varit en förhållnadevis hästig dag, började med att köra upp Indra och Norma till veterinären  direkt efter frukost för vaccination. Som tur var hade Cobbe tid att hjälpa mig att lasta för Indra hade fått för sig att hon inte skulle hänga med. När vi efter mycket om och men tog fram longerlinan gick hon in direkt. Nästa gång får den åka fram direkt så att det inte blir en massa tjafs. Bättre hon lär sig att gå in direkt!

På lunchen longerade jag Maggie med Pessoaselen. Jobbade på stor volt med fokus på övergångar. Mot slutet blev det lite moddigt och slirigt för Maggie halkade till med bakbenen. Fick flytta runt lite på ridbanan. Hon jobbade på bra och för mig blev det lite "gratismotion" att traska runt i snömodden när jag skrittade av henne. Toppen ju!!




Lite trist är det allt att jag inte kan vara ledig och hänga i stallet när Jennie är uppe på tisdagarna och torsdagarna. Men jag får hålla tillgodo med att hon kommer in och tar en eftermiddagsfika med mig på jobbet iaf.

Nu ser jag fram mot en kväll med tjejerna där mycket vin och hästkackel  är utlovat och sånt gillar ju jag.

1 kommentar: