torsdag 24 januari 2013

Underbart väder

Vilket ljuvligt väder det varit idag, önskar jag kunde ridit med Jennie och Wille men plikten kallade. Fick njuta av att titta lite på dem. Min nya "halvtokiga" kompis, ja Jennie är nog lite tokigt, hoppade upp och red barbacka på Norma idag. Det gick hur bra som helst, gissar att det mesta funkar bra om man har den inställningen från början.




Önskar jag vore lite coolare, vem vet kanske slänger jag mig upp barbacka på Indra när det är dags för henne att sättas igång ;-)

Fick en grym huvudvärk under eftermiddagen och när jag slutade jobbet och gick för att ta in hästarna var jag allt annat än sugen på att rida. Soffan ropade högt....men efter två Ipren och en smarrig middag kom lusten tillbaks.

Har varit lite dålig på att rida barbacka på sista tiden så inspirerad av Jennie slängde jag på Maggie ett fleecetäcke och kravlade mig sedan upp.

Bad min kära man föreviga spektaklet, hmmm tror jag måste hålla en fotokurs för honom. Hur man tar skapliga bilder till bloggen. Kolla in vinkel och hur Maggie står?! Ja vad säger man? Jo han var ju väldigt gullig som kom ut i kylan för att göra mig till viljes så jag ska nog inte klaga allt för mycket.


 
Japp, här har vi en bild tagen med blixt. Ingen hit direkt
 
 
Hade med Ellie ute på ridbanan för första gången. Trots att hon är med i stallet varje dag tyckte Maggie min lilla "fjompa" att det var jätteläskigt när Ellie dök upp lite här och var på ridbanan. Får nog börja ha med Ellie lite oftare så att Maggie vänjer sig.
 
Ellie stack iväg på lite egna äventyr och när hon helt plötsligt kom tillbaks fick Maggie spunk och kastade sig. Hmm, vad tror ni hände då? Jo det kan jag berätta, ryttaren klämde allt vad hon kunde med benen för att INTE åka av..........det måste varit en syn när jag i ultrarapid närmare mig backen och landar med en duns inlindad i täcket. Svor en ramsa, kravlade mig upp igen och jobbade vidare. Fick till några riktigt bra galoppfattningar idag.   
 
Glad och nöjd att jag tog mig ut och red tänkte jag att jag borde ta tag i att reda ut Indras svans. Kom på att pälsglansen var slut, dömt att misslyckas utan med tanke på hur trasslig hennes svans är. Utan att tänka på det slänger jag ett öga på whiteboardtavlan där jag skrivit upp en inköpslista, ser att pälsglans är bortsuddat. Vänder blicken mot hyllan där pälsglansen brukar stå och ser att det står en ny pälsglans där, vilken magi ;-) Så nu är Indras svans fin igen
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar