fredag 25 januari 2013

Jobba sent = alla hästarna vilade

Kan inte kalla mig religös precis men när jag såg på tempmätaren i morse hur kallt det var bad jag en stilla bön att det skulle bli lite mindre kallt under dagen. Inte för att jag skulle vara ute eller så för vi hade inventering på jobbet så jag visste att det skulle bli en lång dag inomhus. Nä för att vår traktor inte tycker att den behöver jobba om det är för kallt och jag behövde verkligen få in en ny höbal.

Fanns bara hö så att det räckte till lunchen. Visst, allt går men att stå ute och slita ur hö från en rundbal i kylan är inget som lockar när jag vet hur smidigt det är att bara "rulla" av höt från rundbalen när den är inne.




Jag blev bönhörd, för visst steg tempraturen och traktorn hoppade igång. Härligt, skänkte en taksam tanke till högre makter när jag sprättade upp balen och packade höpåsar INNE i hörummet. Kom iväg sent från jobbet och hade dessutom hela stallet att fixa innan jag kunde ta in hästarna. Dessutom så var Wille och hans kompis hungriga så för att undvika att servera middag närmre midnatt så fick det bli helvila för alla hästarna idag. Tog bara in dem och kollade att de var ok innan jag gick in för att attackera grytorna.

Nu är alla mätta och belåtna och det är fredagsmys som hägrar hos familjen Graflind

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar