söndag 18 september 2011

Shoppinghelg

Äntligen har tränset jag beställde från Hööks i somras kommit. Tänset är en "look a like" kopia av Dyón Working Collection Clips. Har länge varit sugen på Dyon-tränset men plånboken har inte varit tillräckligt tjock så när jag såg kopian på Hööks slog jag till. Gillar att det är hakar för att snabbt och enkelt kunna ta bort bettet. Tycker alltid det blir så "plaskigt" när bettet ska rengöras efter ridning.






Bilder från Hööks hemsida

Åkte upp till vår lilla ICA butik i byn efter frukosten i lördags och hämtade ut paketet. När jag ändå var ute på vift körde jag ner en sväng till vår lokala heminredningsaffär, butik Thuleslund. Fick med mig gardinstänger till köket, prydnadskuddar till soffan i vardagsrummet och även nya kuddfodral till kuddarna på sängen.(Återkommer med bilder). När jag kom hem igen packade jag upp matvarorna och gick sedan till stallet.

Självfallet fick Maggie prova sitt nya vardagsträns. Slängde på mig mina fulridbyxor och provade att rida henne barbacka för första gången. Kände mig lite som en nybörjare igen men som vanligt gäller devisen övning ger färdighet så förhoppningsvis kommer det snart funka lika bra som när jag red Reggae barbacka. Fokus under dagens tränigspass var övergångar och skänkelvikningar. Maggie jobbade på bra som vanligt, det är alltid lika roligt att rida henne.







Fina Maggie med sitt nya träns



Gick upp redan strax efter klockan sex morse för att hinna släppa ut hästarna och mocka innan Anne kom för att hämta mig vid halv åtta. Dagens äventyr - spritsafari på bordershop i Puttgarden. Det blev en supertrevlig tripp och bilen var välfylld när vi åkte hemmåt igen. Nu har vi mao välpåfyllda föråd. Tack snälla Anne för en supermysig dag!!!!


Tyvärr innebar vår Tysklandsresa att jag missade när Jannicke och Reggae tävlade i Örestad. De knep en 5.e placering i 1,05 och i 1,10 -metersklassen blev det ett pet. Jannicke var jättenöjd med Reggae o hon hade känts positiv och bjöd bra på hindren. Tyvärr startade hon sent i första klassen och tidigt i nästa klass så hon han inte vila mellan klasserna vilket innebar att hon var lite trött i andra klassen.  Superbra jobbat Jannicke, stort tack!!


Har hängt framför TVn i kväll  och kollat in när Rolf Göran Bengtsson tog EM guld. Han är verkligen killen som presterar när det gäller. Jag behöver nog inte säga mer än en gång att han är min absolut största idol. Läs om RGBs prestation  här




Rolf Göran Bengtsson EM-guldmedaljör

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar