måndag 26 september 2011

Ny vecka nya möjligheter

Possitivt tänkade - I like. Varje måndag får jag numera att peppande mail från Olof Röhlander. Ja inte jag personligen utan jag och en hel uppsjö andra som också prenumererar på hans veckobrev. Det har redan blivit något jag ser fram mot. Att komma ut till jobbet på måndagmorgon, slå på datan och se vad som dimpt mer i inkorgen denna måndag. Vad handlar veckans peptalk om?


Förutom lite peping så är även träningen för Jannicke på måndagkvällar något som förgyller veckan. Förra veckan orkade inte Maggie riktigt i galoppen utan "tappade" bakdelen. Den här veckan var det betydligt bättre, SKÖNT! Vi fick jobba med travbommar och lite gympaträning i galopp med markbommar och små kryss utmed diagonalerna. Till en början rusade Maggie när vi närmade oss de små hindren och vad gjorde jag då. Jo höll tillbaks, aja baja. När jag lät henne rusa ett par gånger rättade hon sig och tog det lite lugnare. Känner mig även efter detta lilla äventyr STÄRKT. Stärkt för att jag vågade låta henne rusa och inte höll henne tillbaka. Klicka på Jannicke ovan för att läsa om hennes tanke med dagens träning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar