söndag 25 september 2011

Mallgroda - hästig dag

Släppte ut hästarna och fixade stallet innan det var dags att åka via Lövestad för att lasta hästar och "körvagnen" inför uppvisning av vår nya hästklubb LRKK under Sjöbodagarna. Kan inte riktigt förstå hur jag i ett svagt ögonblick kunde ställa upp på att delta i en "hoppträning" inför publik nere i Sjöbo centrum. Hur jag som grädde på moset dessutom gör det med en häst jag bara suttit på en gång tidigare förvånar mig om möjligt ännumera.

Så här i efterhand är jag väldigt glad för att jag tog mod till mig och gjorde det. Hade förmånen att få låna en supertrevlig häst av Erica (som höll i träningen). För att inte vara van att vara ute så skötte han sig utmärkt i vimlet OCH mitt självförtroende fick en riktig booost :-)


Henry von Platen tog detta foto på mig o Philippe



Senare på eftermiddagen passade jag och jobbar-kollegorna på att ta en trevlig tur med hästarna i det ljuvliga vädret. Maggie gillar verkligen uteritter när hon har sällskap. Hon går på framåt med ett helt annat självförtroende än när vi är själva. Fick verkligen flashbacks till när jag var liten och hade min ponny när varje uteritt var ett äventyr. Varför fick jag det? Jo för att gulliga Mimmis hade fixat fika som hon hade med sig i sin vagn. Vi hittade en trevlig glänta utmed vägen, stannade till och fikade och fortsatte sedan hemmåt. Snacka om att vi fick en härlig tripp. Åter igen kan jag inte låta bli att tycka detta är höjden av lyx :-)




På väg...





Hemma igen :-)

  
Känner mig som en riktig mallgroda efter den här dagen, först och främst för att jag faktiskt vågade hoppa en mer eller mindre främmande häst om än väldigt låga hinder. Att jag dessutom utsatte mig för publiksituationen blev även det en kick för självförtroendet. Ett steg närmre mitt mål :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar