tisdag 13 september 2011

Indra hemma igen

Skulle upp till Indra på sommarbetet idag direkt efter jobbet, det var dags för verkning av hovar. Eftersom det fortfarande är ett riktigt s k i t väder så bestämde jag mig för att ta med släpet för att kunna ta hem henne. När jag kom upp till betet var alla hästarna så klart längst bort, och jag kan säga att det är en STOR hage så jag fick en bra promenad. Det var inga problem alls att ta på grimman trots att hon bara haft den på en gång under hela betesperioden (4 månader).

Hon tyckte dock inte att det var särskilt kul att följa med mig när de andra hästarna inte följde med så Jenny var gullig och tog med en av de andra hästarna som sällskap. Det gick förvånasvärt bra att verka henne idag. Jenny kunde tom verka bak utan minsta problem. Tänk vad ett sommarbete kan göra underverk.

Cobbe och Wille kom upp en sväng och kikade, strålande för då kunde ju Cobbe hjälpa till att fixa bildbevis på hur duktig Indra var. Kan säga att vi inte riktigt har samma uppfattning om hur en sådan bild ska se ut. För min del hade jag tyckt att det var trevligt om man såg hela hästen på bilden men det tyckte tydligen inte min kära man........




När verkningen var avklarad var det dags för lastning. Fick låna med mig Jennys häst som sällskap även i släpet så vi lastade först in henne och sedan gick jag in med Indra som bara klev rätt in utan mista tvekan. Körde hem, lastade ur Indra och körde sedan och lämnade tillbaks Jennys häst. Snacka om schysst kompis, tack snälla Jenny!!!!




Indra hemma i sin box igen :-)


Skyndade sedan in för att hinna äta lite innan det var dags att åka iväg för att rida Maggie. Vi hade "date" med Jannicke (som rider Reggae åt mig) borta på Hallingsbergs Gård strax utanför Lövestad. Egentligen skulle vi ha tränat för Sofia men tyvärr blev det inställt. Maggie kändes trött idag och bensinen tog snabbt slut. Det var iaf både kul och trevlig att rida tillsammans med Jannicke. Blir ju lätt lite tråkigt att rida själv för det mesta.  
 

1 kommentar: