söndag 11 september 2011

Hindren är nergrävna och haren är skjuten

Länge har det malt i huvudet på mig, att haren måste bort.........skjutas helt enkelt och idag har det skett. Håller nu tummarna för att det inte kommer någon ny bara men då får väl bössa komma fram igen, HAHA.

Efter frukosten gick jag ut och byggde om hinderbanan till en bana liknande den vi tränade på hos Ulrika Trädgårdh i tisdags. Grävde ner hindrena rejält och tyckte att jag hade en väldigt bra anledning. Maggie är inte igång ordentligt och enligt Ulrika är det inte hoppning när hindrena är nergrävda (me like). Jag måste ju träna ofta på att hoppa och eftersom det bara är jag som klassar det som hoppning så är det helt perfekt. Övning ger ju färdig sägs det så nu jäklar ska här övas.

Maggie fick agera modell framför hindren som alla nu har fått sig en uppfräschning. Tyvärr har hinderparken inte utökats med mer än två par nya hinderstöd i trä med metallfot inköpta från Rognes hindermaterial för en överkommlig summa. Rekomenderas varmt, de erbjöd både bra priser och superbra service. Hoppas plonkan är lite tjockare nästa år så att det kan bli lite fler hinder.

Red fram lite kort och började sedan jobba Maggie i trav först över travbommarna. Hon var duktig och tog för sig bra.




Gick sedan vidare till att travhoppa det nedersta hindret utmed långsidan därefter fortsatt trav in över travbommarna och sedan vidare i trav över den lilla kryssoxern. Pausade lite och skrittade på långa tyglar innan det var dags för mer jobb.





Hoppade sedan det lilla röd/gråa krysset och kryssoxern i galopp ett par gånger innan lite vila inför nästa moment, åttan.


Kom på dessa två hinder som en åtta i båda varven. Eftersom höger varv är Maggis svaga varv så var det lättare när vi först kom på det röd/vita räcket uppifrån stallhållet och sedan svängde åt vänster efteråt så att vi kom mot den vita grinden i vänster varv och sedan kom lång väg runt vattenmattehindret tillbaks till det röd/vita räcket. Men vi var duktiga och kom som sagt från båda hållen. Maggie bjöd bra och när jag bara vågar gasa lite så går det som en dans.





Efter ytterligare en skrittpaus tog vi linjen med det lilla röd/gråa krysset och naturhindret med vattenmattan. Vattenmatta är absolut nemas problemas, Maggie är verkligen inte tittig SKÖNT!!!



Här är den, hela hinderparken så när som på två bommar med hinderdukar som jag oxå har men där det saknas hinderstöd. Känner mig väldigt nöjd med att jag lyckats måla om alla hinder trots att det regnat så mycket denna sommar. Är mycket roligare att hoppa på fina och färglada hinder :-) 


Det blev inget långt pass, ca 35 minuter inklusive framskrittning, flertalet skrittpauser och avskrittning efteråt men Maggie blev ändå svettig så när vi var klara fick hon "hoppa" in i duschen.




<3 <3 <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar