torsdag 1 september 2011

Första träningen med Maggie

Äntligen var det dags för träning för Sofia på hemma plan. Bekväm som jag är måste jag medge att det är oerhört lyxigt att slippa köra iväg för att träna. Innan träningen hjälpte Sofia mig att kolla vilken sadel som kan passa Maggie. Har ridit med min Vega som jag själv tyckte låg ok de två gånger jag ridit Maggie. Gissa om jag blev glad när även Sofia tyckte att jag absolut kunde fortsätta rida i Vegan.


En fantastiskt skön sadel och bäst av allt, jag behöver inte köpa en ny sadel.

Eftersom Maggie är under igångsättning så blev det en lugn och relativt kort träning för vår del. Vi jobbade lite med travbommar. Varannan bom låg på marken och varannan var upphöjd. Därefter la Sofia ihop de upphöjda till ett litet hinder med en galoppbom framför och en bakom hindret. En bra övning för oss att lära känna varandra. Från det lilla mininhindret skulle vi sedan komma på en båge till ett räcke med hinderduk utmed medel-linjen. De andra hoppade mera men Maggie och jag nöjde oss där. Hon hoppade hindret med duken utan blinka så hon verkar inte vara tittig alls. Känns jättebra  att ha hoppat lite med henne.

Anne kom över och var supporter och knäppte några bilder med sin "nalle" (tack för det gumman)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar