måndag 5 september 2011

Ett kort pass på ridbanan

Gick till stallet direkt efter jobbet, Wille hängde också med. Han ville ta in Bly och borsta henne undertiden jag gjorde i ordning Maggie. Bly var av en annan uppfattning och lät sig inte fångas i första taget. Jag tyckte Wille skulle strunta i det men han var envis så till slut segrade han och fick med sig Bly in i stallet. Vid det laget var Maggie och jag redan ute på ridbanan.

Han tog in henne i stallet själv och borstade henne när de sedan var klara kom de ut till mig och tittade lite när Maggie och jag jobbade. Behöver jag säga två gånger att det värmer mitt hästhjärta att Wille helt plötsligt vill ha en ponny. Tanken när jag lånade Bly var att hon skulle vara sällskap till Maggie. Tänkte inte alls att Wille skulle vara så intresserad. Det är ju extra kul att han tycker det är så roligt. Lite synd är det att Bly inte är inriden men det går ju att råda bot på.





Red Maggie bara i drygt en halvtimme men hon vart lite svettig när vi var klara. Jobbade lite extra med galoppen idag. Fokus var att få bra fattningar och få henne att inte rusa när iväg när det blir lite jobbigt. La in korta pass med galopp och lät henne pusta ofta för att hon inte ska känna sig pressad. Känner att jag måste hålla koll på att hon inte överanstränger sig för hon är verkligen en liten fighter som kämpar till sista droppen. Behöver jag säga att jag redan är helt förälskad i henne <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar