fredag 16 september 2011

11 år har bara flugit förbi

Det är verkligen helt galet hur fort tiden svischar förbi. Idag är det 11 år sedan vi gifte oss nere på Mallis. Självfallet har vi hunnit med massor sedan dess, bla flyttat ner till Skåne och startat vårt företag, men samtidigt känns det som igår. Även om vi hängt ihop i snart tjugo år så hoppas jag att vi får många år till tillsammans. Är så glad och tacksam över att Cobbe är min livskamrat och att han hänger med på flera av mina ibland halvgalna upptåg.




Det är tur att vi är lika dåliga båda två på romantiskt firamnde för Cobbe och Wille tillbringade kvällen på fotbollsmatch och själv åkte jag ner till Tryde och hoppade.

Nästan hela bilresan ner till Tryde ängnade jag åt att lyssna på peptalk. Finns att ladda ner här





Det gjorde supereffekt för det var en helt annan Ullis som red idag jämfört med förra gången vi var nere i Tryde. Jag hade ett helt annat lugn och självförtroende och framför allt var fokus att tänka framåt. Maggie kändes mycket piggare än i tisdags så troligvis gjorde det susen att jag tog in henne direkt efter jobbet och gav henne kraft o lite hö. Brukar annars ge kraften på kvällen efter ridningen.




Vi fick börja med att rida över tre upphöjda galoppbommar på en volt och sedan gick vi vidare till ett räcke utmed diagonalen med en bom fyra galoppsprång innan hindret. Fokuserad hela tiden på att bara tänka framåt. Maggie var superduktig och hoppade mycket jämnare språng idag än sist. Avslutade med en liten bana som även den gick super. Kunde inte låta bli att göra V-tecken efter vår sista runda. Det sitter fortfarande ett stort leende fastklistrat på mina läppar.

Väl hemma igen rundade vi av kvällen med att fira i liten skala med varsit glas vin och en massa popcorn.                    <3 <3 <3 Särskilt idag älskar jag livet <3<3<3

1 kommentar: