tisdag 30 augusti 2011

Ny kompis

Nu har hösten kommit, blåst och regn. Bara att ta fram regntecke och inse att sommaren är över för denna gång och hoppas på att det inte regnar hela hösten. Gick till stallet direkt efter jobbet, böt om och hämtade Maggie i hagen. Det är så himla mysigt för så fort jag kommer till hagen och ropar på henne så kommer hon springades. Gjorde iordning henne och sedan gick vi ut till ridbanan.

Självklart både blåste det och regnade periodvis under vårt korta ridpass. Det blev mest ett "känna" på varandra pass. Travade lite över travbommarna och galopperade lite kravlöst. Avslutade med att skritta av min vanliga trekantsrunda.


Det är verkligen stor skillnad att rida Maggie jämfört med Reggae. Självklart är det stor skillnad för att Maggie inte är i kondition och ska sättas igång men den största skillnaden är verkligen storleken. Känner mig inte alls liten på Maggie utan väldigt lagom.

Efter maten åkte jag och Wille ner till Stina i Tolånga för att hämta lilla Bly som sällskap till Maggie. Har ju inte så många hästar längre så när Reggae, Lillen och Indra är på andra äventyr så behöver Maggie en stallkompis. Bly är ett litet 5-årigt welsh mountain sto som ska tillbringa vintern på kollo hos oss. Tack snälla Stina för att vi får låna henne.



Wille gosar lite med Bly




Självklart gosas det även med Maggie


Kan inte låta bli att tycka det är lite synd att Wille inte är någon hästkille. Hade varit hur gullit som helst med en liten ponny till honom som han kunde rida lite nu och då........och kanske skulle jag kunna lära mig att köra lite på köpet. MEN nej mamma; jag är en fotbollskille svarar Wille varje gång jag för ämet på tal, suck är väl bara att ge upp den drömmen ;-)


3 kommentarer:

  1. Jag är rörd till tårar <3. Ni verkar ha funnit varandra så snabbt, att gnägga o springa dig till mötes är ju fantastiskt. Är så glad Ullis!! Att Maggie dessutom får en ponny som sällskap gör det hela bättre för då får hon agera lite "Mamma" o det är en roll hon trivs i. Krama om Maggie från oss o naturligtvis en kram till dig också :)

    SvaraRadera
  2. Naw
    Det kommer att bli ZuperBra för både Maggie och lilla Blyis.. Och för alla inblandade tror jag..
    Det har ju redan börjat bra =)
    Ha det bäst
    och Pussa Bly från mej
    Kram till er =)
    Stina

    SvaraRadera
  3. Oj jag har inte hängt med här märker jag - var är Lillen???

    SvaraRadera