onsdag 10 augusti 2011

Long time no see

Hej nu var det lääänge sedan jag var här och skrev. Inte för att det inte funnits något att skriva om utan för att det helt enkelt varit full rulle och väldigt lite tid över för bloggande.


Måndag den 1 augusti kom Jocke (äldsta sonen) och hans flickvän Charlotte ner och hälsade på. Super trevligt och mysigt. Tyvärr var jag tvungen att jobba en del när de var nere men lite umgänge han vi med. På onsdagskvällen hade vi middag med alla barnen och deras respektive och då fick vi för första gången träffa Michaelas nya darling. Det var en trevlig bekantskap och vi fick en supermysig kväll  med god mat, dryck och ett och annat hopp på studsmattan. Charlotte åkte hem på torsdagen och Jocke stannade kvar tills i söndags. I fredags kom små-kusinerna Noha och Matilda och stannde tills på söndag em. Kan säga att det är full rulle när det är småbarn i huset. Wille börjar ju trots allt bli ganska så stor nu :-)



Största händelsen på sista tiden är att trägen äntligen har vunnit och många års tjat har lönat sig. Vi har nu skrivit kontrakt på lite mer mark, farmen har vuxit :-)




Marken är ren åkermark där det idag är insått vall med massor av rödklöver så innan mina hästar kan gå där så behövs klöven sputas bort och eventuellt behövs det sås i lite mer "häst" gräs. Även om det inte är en jätte stor markbit så är det en och annan stolpe som ska slås ner. Mao har vi lite projekt lagom tills nästa sommar :-)

De senaste två dagarna har det ösregnat när jag ridit men har ändå velat rida för att hålla igång Reggae inför vårt första meeting. Nu på torsdag bär det av mot Tingsryd tillsmmans med familjen Beckman. Kan bara säga att jag lääängtar sjuk mycket samtidigt som magen kryllar av fjärillar. Skulle ljuga om jag sa att jag inte var nervös. Dels har vi inte tävlat särskilt mycket denna sommar och dels så har jag aldrig varit på meeting förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar