lördag 27 augusti 2011

Bilder från Tingsryd

Sent ska syndaren vakna sägs det och nu äntligen har jag fått en liten stund över för att lägga upp lite bilder från en underbar helg i Tingsryd. Känns bra att lägga mitt första meeting bakom mig. Bäst av allt med hela helgen var att både Wille och Cobbe tyckte det var kul och det redan är bokat att vi ska tillbaks nästa år.

Tävlingsmässigt var det inte fullt så lyckat, men å andra sidan kom jag till insikten att Reggae är en superfin häst men att hon är för stor för mig. När mina nerver spökar inne på tävlingsbanan blir det inte alltid den ridning som behövs på en STOR häst.

Hur som helst är jag stolt över mig själv att jag faktiskt vågade gå in på banan och rida trots att benen var mer likt överkokt spagetti än något annant. Övning ger ju färdighet så någon gång lossnar det väl för mig också.........

Bildcollage


Wille agerade fotograf under helgen




Emma var en pärla och var vår groom och fixade superfina flätor (jag vet att det är fel datum på bilden men lyckas inte ändra det på Limpans kamera som vi lånat)



Ska nog gå kursen hos Emma så att jag också kan göra så fina knoppar



Framridning i stenig hage


Glad ryttare



Ett sista tips från coachen innan det är dags att gå in på banan










Cobbe fick smaka på livet som hästskötare



Tur att meetingrutinerade Anne hade med en stol så att hästskötaren kunde ta igen sig lite ;-)

Nu längtar vi alla tills nästa år!



1 kommentar: