fredag 15 juli 2011

Tomt i stallet

Sedan i måndagskväll har vi haft besök av min vännina Carin och hennes barn Johanna och Philip. Känns verkligen extra kul att de kunde komma ner i år eftersom det inte blev något förra året.

Självklart har det ridits en hel del eftersom både Carin och Johanna ridit tidigare och fortfarande tycker att det är kul. I går var hovslagaren här så att Lillen fick på skor igen efter sin konvalecent och Reggae fick nya. Idag red Johanna Lillen och hon tyckte att han klev på bättre nu när han fått skorna på. Själv red jag Reggae och Carin skötte markservicen.



Jag och Reggae




Johanna och Lillen



Jag har påbörjat en ansiktslyftning av hinderparken och här poserar vi framför mitt nya favorithinder, gissa vilken min favoritfärg är?


Efter ridningen var det matdags och sedan lastade vi in Lillen i släpet och styrde kosan mot Borås. Lillen ska bo hos Catta under en period. Hon behöver en häst att rida och själv kommer jag att behöva jobba mycket under en period. Det kommer innebära mindre tid för hästarna så då passar det ju bra att låna ut Lillen och bara ha en häst kvar hemma att rida. MEN det blir ju väldigt tomt med bara en häst i stallet. Självklart kommer ju Reggae ha trevligt sällskap av Mimmis hästar men JAG har bara en häst att sköta om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar