onsdag 20 juli 2011

Modig häst och ryttare

Tog ett brejk från jobbandet i kväll för att hinna rida Reggae. Hon fick vila igår eftersom i princip alla timmar på dygnet som jag var vaken på ägnades åt jobbet. Planen är att åka till Munka-Ljungby och tävla på torsdag om inte regnet öser ner så hoppning stod på schemat.

Det var länge sedan jag hopptränade nu vilket känns men jag valde ändå att träna lite banhoppning på egen hand på låga hinder så att det kunde bli många språng. Märks att jag gjort framsteg i min hopprädsla eftersom jag ger mig i kast med att hoppa bana hemma själv. Nåja inte helt själv för Wille var tjänstvillig som assistent och fixade glatt hinderen åt mig.





Det blev inte så bra bilder pga motljus men det går ju iaf att se hur hindrena är uppställda.

Appropå hindren så är jag väldigt nöjd med de hinder som nu är klara. Mitt projektet ansiktslyftning av hinderparken är ju inte klart än men förhoppningsvis blir det både tid och väder framöver för att slutföra. Det är ju mycket roligare att hoppa när det är lite färgglada hinder.

Märktes tydligt idag att jag måste hålla en bra galopp för att få till distaserna. Det blir gärna att hon trampar om när vi kommer i för dålig galopp men när galoppen är bättre så blir även sprången det.
Avlustade med att skritta in till byn, något som Reggae inte gillar alls.  Hon tycker det är läskigt och är på helspänn. Hade bestämt mig för att inte ge mig när hon började tramsa vilket gjorde att hon resignerade och gick på även om hon var väldigt spänd. Vi gick hem till Mimmis och hälsade på och när vi väl stod där och småpratade lite så var hon ganska lugn även om hon hela tiden var vaken på vad som hände runt om kring. Duktiga modiga Reggae :-) Tror vi var väldigt nöjda båda två efter dagens ridpass. Jag för att jag vågade hoppa på egen hand och Reggae för att hon vågade gå in till byn själv utan sällskap av någon annan häst.    

1 kommentar:

  1. Åhh vad kul om du kommer till Munka, vi ska debutera där imorgon!! Hoppas vi ses!! Kram Tanja

    SvaraRadera