fredag 22 juli 2011

Fegistiderna ska ta slut

Vill vara modig och inte en rädd fegis. Nu är det bit ihop som gäller istället för bryt ihop. Ska sluta tänka på hur rädd jag är eller hur läskigt något är och istället bara göra det. Gillar min väninnas devis, -hur svårt kan det vara?

IDAG BÖRJAR MITT MODIGA LIV

Reggae är inte direkt någon uterittshäst, trots att hon är en cooling så är hon rädd för det mesta  ute och kastar sig gärna åt andra hållet med avsikt att vända hemåt. Går man på henne i de lägena försvarar hon sig med att resa sig, hoppa och studsa runt. Bestämde mig ändå för att rida ut själv idag. Grusvägarna är helt perfekta nu när det regnat så mycket och dessutom kan det vara skönt att slippa både ridbanan och travbanan ibland.

Reggae var spänd men inte värre än att hon kunde hålla traven utan att bryta av så fort hon såg något läskigt. Hittade en ny "väg", en traktorväg rakt över en gigantisk åker upp mot Pregestavägen i Vollsjö. När vi på ett ställe passerade en STOR stenhög blev det tvärnit och en helomvändning men jag var grymt beslutsam om vart vi skulle och det var att fortstätta framåt o så blev det också. När vi vände hemåt var hon lite mer avspänd och på det hela taget vart det en trevlig uteritt på tumanhand för mig och Reggae. Hon kan om hon vill och det kan jag med!!



Reggae under ridturen




När vi är klara med vår antirädd-kampanj kommer Reggae vara en coolhäst ;-)


och själv planerar jag att bli en



hihi, kanske inte men iaf lite mindre feg och lite modigare när det kommer till ridningen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar