torsdag 21 juli 2011

Bra dåligt summerar tävlingen i Munka Ljungby

Var tveksam in i det längsta om vi skulle komma iväg till tvälingen i Munka Ljungby. Det var utlovat regn på vädret och att köra så långt för att tävla i ösregn är inte jätte lockande. Hur som helst så efteranmälde jag mig sent i gårkväll eftersom det så ganska ok ut på väderfronten. Kl 07.00 var Reggae lastad i transporten och jag satt bakom ratten och styrde mot Sjöbo för att möta upp Anne o Co.

Kan inte fatta vart det sitter fast, jag menar hur svårt kan det vara egentligen.........MEN jag var sjukt nervös. Egentligen vet jag att vi kan men det liksom låser sig. Hur som helst så efter en lååång bilresa och en massa gäspar så var vi framme och inte ett dugg mindre nervös.

Blev dock lite lugnare när jag gick banan till den första klassen, en 90 cm för den kändes varken särskilt svår och hindern kändes inte heller gigantiskt höga. Rundan gick helt ok och vi fick en clearround rosett med oss hem.


På framhoppningen inför andra klassen,  en 1 m clearround, gick det inte fullt så bra. Fick ett stopp på oxern och genast svek självförtroendet. Fick sedan flera kråksprång och visps så kändes allt svårt och hopplöst igen. Kroppen blev om möjligt ännu mer lealös likt överkoks spagetti. När jag sedan väl kommer in på banan är jag så sjukt nervös, nästan svimfärdig.

Första hindret en oxer går helt ok men på andra hindret blir det tvärstop och en lufttur var riktigt nära. Lyckades dock kravla mig tillbaks i sadeln och rida emot hindret igen och vi tog oss över. Fick ett stop även på nästa hinder men kom över det på andra försöket. Nästa hinder var en mardrömsoxer som inte stod helt lätt. Fick panik och vågade helt enkelt inte rida an mot den så jag fegade ur och utgick på egen begäran.

Inser att jag tränat alleds för lite på sista tiden och då kommer osäkerheten som ett brev på posten direkt. Egentligen vet jag att vi kan, har ju hoppat betydligt högre. Nu är det bara hem och kavla upp ärmarna och öva, öva och öva ännumer inför Tingsryd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar