lördag 18 juni 2011

Trevligt sällskap på travbanan

Hade egentligen bestämt att Mimmis och jag skulle träffas med hästarna nere på travbanan igår men när himlen fullständigt öppnade sig och regnet öste  ner lagom tills vi skulle träffas så sköt vi fram det tills idag istället.

Eftersom Reggaes sadel inte ligger helt hundra så försöker jag rida så mycket barbacka som möjligt så jag antog utmaningen att rida nere på travbanan utan sadel. Har tidigare fegat och bara ridit barbacka hemma på ridbanan. Hur som helst så började jag faktiskt att trimma Reggae på ridbanan under tiden vi väntade på Mimmis och Tindra. Reggae var lite seg och ovillig att galoppera så Limpan fick hämta dressyrspöt och det räckte med att hon insåg att jag fick det i min hand så blev hon genast piggare och svarade bättre framåt. Jisses dessa hästar. Efter en stund kom Mimmis och Tindra och då gick vi ner till travbanan.





Limpan hängde på turen och sällskapade Mimmis i vagnen




Limpan fick äran att hålla i tömmarna medans Mimmis var fotograf




Det blev en hel del trav och för Reggae och mig blev det även lite galopp. När vi var nöjda nere på travbanan skrittade vi långa vägen hem med en extra omväg en bit bort mot Vollsjö. Det är verkligen så himla kul att kunna träna ihop med andra och för Reggaes del är det super att ha sällskap/stöd på uteritt eftersom hon är rädd för allt när hon är själv men betydligt coolare med sällskap.

Ett STORT tack Mimmis och Tindra för supertrevligt sällskap. Ser redan fram mot nästa gång.


1 kommentar:

  1. Haha... fjant fia. Hennes son är en kopia haha ALLT är läskigt ;)

    SvaraRadera