torsdag 9 juni 2011

Tid för ogräs

Med våren kom värmen och därpå har det ju kommit en hel del regn, strålande för växtligheten. Tyvärr innebär det även att ogräset växer explosionsartat, så hemma hos oss är nu hela gården invaderad. Skulle egentligen varit iväg på styrelsemöte med nya ridklubben i kväll men när jag väl kom dit visade det sig att mötet var inställt. Men det var trots det trevligt att komma hem till Stina där mötet skulle varit för det innebar att jag hann hälsa på hennes två underbara små fölston och njuta av Stinas nybakta bröd innan jag for hem igen. Väl hemma tog jag mig an mission impossible, dvs evighetsgörat att rensa ogräs. Det trista är att man liksom aldrig blir färdig.


Gillar Elsa Beskows illustration av ogräs, det är nästan något romantiskt skimmer över det ;-)

1 kommentar:

  1. Man tycker om ogräset mer när man ser den fina bilden ! Kul med Rs avkomma- de ser ut att ha lika hoppteknik fast de inte är särskilt lika i övrigt? :-) Vera

    SvaraRadera