söndag 26 juni 2011

Redan hemresedag

Jösses vad tiden går fort när man har roligt. Idag är det redan dags för Jocke och Charlotte att åka hem, trist :-( hade gärna haft dem här lite längre. Planen var att Jocke skulle hjälpa mig att göra klart sadelkammaren den här helgen. Ny bräda till sadelhängarna skulle införskaffas och sågas till men vi hade tyvärr missat en halvviktig poäng när vi planerade att göra inköpet på lördagen, att lördag var söndag vilket innebär att brädgården var stängd :-( Snacka om dundertabbe.

Inte mycket att göra, vi (läs Jocke) satte upp allt annat som gick att fixa utan inköp idag innan de åkte hem efter lunchen. Så nu är allt på plats i sadelkammaren förutom sadelhängarna så sadlarna får hänga kvar på sadelvagnen ett tag till. Bilder på sadelkammaren kommer så håll utkik.

När vi vinkat av Jocke och Charlotte så tog mamma, Limpan och jag en cyckeltur upp till Indra och hälsade på. Det är helt otroligt vad stor  hon blivit, hon är verkligen ingen fölis längre. Därefter styrde vi kosan mot matvaruaffären för ett litet inköp. Fyndade jordgubbar och märkligt nog slank även ett glasspaket med hem, hmm inte bra för dieten. Väl hemma igen och efter en välbehövlig kafferast kom Mimmis och Tindra förbi så att mamma, Limpan och Wille fick sig en liten åktur.




Reggae fick vila idag men Lillen fick jobba lite på ridbanan. Sänkte ner räckena med skynken så att de bara var som lite upphöjda kavaletti och jobbade efter uppvärmningen med att rida över dem på böjts spår i trav och galopp. Idag var Lillen inte fullt så "lättsam" eller vad jag ska kalla det som han varit sedan jag började rida honom igen efter skadan. Han stretade emot mer och gick mer på höjden än att bjuda framåt. Avslutade innan han blev allt för trött men när jag ändå kände att det var ok och han var fokuserad på vad jag ville att han skulle göra.

Undertiden jag red och fixade med Lillen började mamma och Limpan med maten och efterrätten. Rabarberpaj med lite hallon och jordgubbar som avnjöts tillsammans med vaniljvisp och glass. Mumsigt värre och helt  klart värt det stora kaloriintaget.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar