torsdag 2 juni 2011

Misslyckat amma försök

Min spontana tanke när fölungen inte överlevde var att inte anmäla Inpuls till föl- och ammajouren. En egostisk tanke men med tanke på att Inpuls inte alls varit bra på sista tiden, hennes bakben har snabbt blivit sämre och hon har haft väldigt svårt att resa sig när hon lagt sig ner i boxen även efter fölningen.  Men så ringde en kompis och sa att hennes goda vänner behövde en amma till sitt föl som förlorat sin mamma så självklart var jag beredd att tänka om. Fölägaren är veterinär så det kändes tryggt med tanke på Inpuls.

De kom hit med en underbart söt hingstunge e: Colmar men TYVÄRR var Inpuls inte alls intresserad av att agera fostermamma. Så himla trist hade ju varit skönt för fölungens skull om det hade funkat. Och känsomässigt även för mig för då hade jag kunna skjuta upp mitt beslut om när Inpuls ska återförenas med sin lilla fölunge i hästhimlen.




Förlusten av min lilla fölunge hugger fortfarande HÅRT i mitt hjärta. Kanske är det inte bara förlusten utav fölungen utan att det just blev ett litet sto som skulle kunna busa tillsammans med Indra och att det även var Inpuls sista föl. Nu finns det ingen mera chans att försöka igen eftersom Inpuls både är gamal och slut i sina ben. En stor tröst är iaf att jag fick Indra så jag kan ändå föra Inpuls vidare och har i henne förhoppningsvis en bra början på min avel. 

1 kommentar:

  1. Marianne Kilåker2 juni 2011 13:13

    Beklagar så det tråkiga som hänt. Naturen är grym ibland. Hoppas du snart få lugn och ro med dina hästar.

    SvaraRadera