måndag 13 juni 2011

Mental uppladdning inför morgondagens tävling

Egentligen är det ju helt galet att det ska behövas mental uppladdning inför en kvällshoppning på 90 cm och 1 m men så är det. Har inte lyckats komma ut på så särskilt många tävlingar det här året och dessutom har det varit långt mellan varje gång vilket inte alls är optimalt. Med min osäkerhet och orutin borde jag tävla mycket oftare men av olika anledningar har det inte blivit så. Hur som helst så beskriver bilden nedan mitt mantra; jag kan allt jag vill!!! och begreppet det går inte har jag dumpat på soptippen. Nu finns det inga fler ursäkter, det är bara att tuta och köra ;-)




En bra förberedelse inför morgondagen var att jag och Reggae konditionsträna nere på travbanan och hon kändes helt ok och bjöd bra. Vi var båda rejält svettiga när vi skrittade hemåt efter passet. Swischade sedan in för att kasta in mig lite mat innan det var dags att bege mig upp till klubben för att bygga banan inför morgondagens tävlingar. Kunde på så sätt redan idag gå banan i lugn och ro. Jag och Reggae tävlar inte för att vinna mot några andra än oss själva, vi vinner om vi vågar åka dit och fullfölja och DET KOMMER VI ATT GÖRA I MORGON!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar