torsdag 23 juni 2011

Kluriga vägar

Onsdag och hoppträning = fullkomlig lycka :-) Lite extra lyxigt är det också att vi har träningen hemma hos mig. Det spar tid så att jag även hinner rida Lillen efteråt.

Eftersom Wille och jag varit flitiga under helgen i sladdat ridbanan så var alla hinder inplockade på mitten så när Sofia, Lotta och Sussie kom började vi med att bygga bana. Fokus under dagens träning var klura och korta vägar.


Det är lite svårt att ta en bild som ger bra överblick men Sofia sammanfattade det bra innan vi började när jag frågade lite om dagens övning; -"ni kommer att rida lite kors och tvärs" och så var det verkligen. Korta vägar är ju inte direkt min och Reggaes starka sida men dagens träning var verkligen supernyttig och jag var tvungen att rida varje galoppsprång annars skulle vi havererat totalt. Det blev kanske inga stilpoäng men jag är supernöjd med träningen, trodde faktiskt inte att vi skulle klara att rida så snäva svängar.

I bakkant lite till vänster skymtar ett räcke med ett rött/blått skynke. När vi hoppade det neråt så skulle man sedan vända till vänster vilket Reggae snabbt lärde sig och en av gångerna så sängde hon så tvärt att jag nästan flög av. Åter igen så måste jag mota spagettibenen i grinden och konvertera dem till det säkerhetsbälte de ska vara ;-)

Det var en lyckad träning över lag och det gick superbra för Lotta och Pinnen, han stannade inte en enda gång på vattenmattan eller räckena med skynken. Lika bra gick det för Sussie och Sixteen. Det var mao ett glatt gäng efter passet.

När de andra åkt hem var det Lillens tur. Det blev ett pass på ridbanan även för honom men istället för att hoppa hindren använde jag dem för att jobba med volter runt dem. Även dagens pass med honom gick strålande utan bus eller trams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar