tisdag 14 juni 2011

Är galet nöjd med både mig själv och Reggae

Känns så otroligt grymt skönt att jag genomförde kvällens tävling och red båda klasserna. Var sjukt nerövs innan båda klassserna, var på vippen att stryka mig till 1 m klassen. Trots att Reggae kändes väldigt fin på både framridningen och framhoppningen så var jag så nervös inför första klassen. Jenny skulle hjälpa mig att spänna åt sporremen och kommenterade mina darriga ben med; shit va du skakar, och så var det verkligen. Men det var helt i onödan för det gick jätte bra och dessutom blev vi felfria och fick en rosett med oss hem.

Nåväl det blev inga stilpoäng men väl en erfarenhet rikare och desstuom så dog vi ju inte :-)





Cobbe var gullig och kom upp och filmade första klassen, det var ju på hemmaplan så det var inte så långt att åka. Däremot så kunde han inte stanna och filma den andra klassen.




Av någon anledning som jag egentligen inte vet så är jag nojjig inför kombinationer så jag tror mer det är det som är skräcken i 1 m klassen än höjden. Det kändes faktiskt inte läskigt högt och vi klarade dessutom kombinationen galant. Det blev dock ett pet men herre gud vad gör det om hundra år. Är sjukt nöjd med att vi kom i väg och att jag inte bangade. Behöver jag säga att jag ÄLSKAR min häst.

4 kommentarer:

  1. I like! Du sprudlade och sprider glädje runt dig. :)

    SvaraRadera
  2. Så duktigt gjort. Imponerad.
    Kram Beata

    SvaraRadera
  3. Superbra jobbat Ullis!! Jag vet precis hur det känns, debutera 80 + 90 på min häst i helgen och det var väääldigt nervöst! Men det är en vinst varje gång man klarar det och man växer några centimeter på längden ;) Grattis än en gång! Snart ses vi på tävlingsbanorna hoppas jag! Kam Tanja

    SvaraRadera