tisdag 3 maj 2011

Trött häst

Idag när Mimmis och jag kom ner till hagen för att hämta Indra var det hennes tur att vara trött. Hon låg ner och vilade. Hon hade inte bråttom alls att resa sig.

Trött & gosig pålle








Dagens mission med Indra var att lastträna henne utan att hon hade sällskap av någon annan häst. Det gick väl inte helt bra men inte heller katastrof. Hon gick upp på lemen och halvvägs in i släpet men inte längre. Hon blev mer och mer irriterad och var inte särskilt road. Hon kastade sig av från lemmen ett par gånger. Mot slutet fick jag lite bråttom för att veterinären som skulle fixa Lillens sår ringde och sa att han var på väg. Slutade när hon gått upp på lemmen och det var jag som backade av henne och inte hon själv som kastade sig.

När jag lämnade Indra i hagen tog jag med mig Lillen tillbaks till stallet. Han fick både lugnande och smärtstillande innan veterinären började rengöra och undersöka sårskadorna. Det stora öppna såret på utsidan såg mycket bättre ut än sist och var inte alls lika djupt. Även båda såren i munnen såg bättre ut så det känns verkligen jättebra :-) Skönt att det gått på rätt håll och jag kan säga att jag faktiskt är glad över att det blåste mycket förra veckan och att det är betydligt kallare nu. Anledningen är att det blir betydligt mindre flugfän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar