onsdag 25 maj 2011

Ojsan vad snabbt tiden rusar förbi!

Oooopss, vart tar tiden vägen? Inser att det var länge sedan jag var inne och uppdaterade bloggen. Minns knappt vad jag gjort den senaste veckan :-/ (inte bra).

Det är inte alltid vardagspusslet går ihop


Det är så mycket jag vill hinna med och framför allt måste hinna med vare sig jag vill eller inte. Ingen större idé att gnälla (för det är ändå ingen som vill lyssna) och dessutom så blir det ju knappast bättre, nä på med ett leende och sedan är det bara att göra det bästa av situationen. Just nu har jag återgått till att jobba heltid vilket innebär midre tid över till familj och hästarna. Trist men bara att bita ihop.

I lördags kom vi äntligen iväg och tävlade. Det var verkligen superkul och bäst av allt var att jag inte var sådär sjukt nervös utan mer lagom pirrig. Det var första tävlingen utomhus och på gräs dessutom för oss den här säsongen men det gick bra. Red bara en klass, 90 cm bedömning A. Som vanligt lyckades jag inte sätta en tillräckligt bra galopp så vi kom i undertempo och fick ett stopp på sista hindret. Lärdomen av dagen är att jag måste börja lära mig rida med spö. Inte för att straffa henne utan för att kunna förstärka hjälperna när nervositeten gör mig som spagetti så att jag inte "orkar" driva på tillräckligt. Gulliga gulliga Anne kom tidigare till tävlingen (hon red klassen efter mig) för att hjälpa mig på framhoppningen. Reggae kändes bättre och hade även mer bjudning på framhoppningen än inne på banan men jag gissar att det till stor det beror på min ridning. Det är nog en del nerver som spökar inne på banan. Med tanke på att jag vare sig tränat eller tävlat på länge är jag nöjd med dagen och dessutom var det så himla trevligt att vara ute och tävla tillsammans med både Anne och Lotta.



Söndagen ägnades till största delen åt föreningsliv. Nåja inte bara, direkt efter frukosten släppte jag ut Lillen och Inpuls sedan tog Reggae och jag ett konditionspass nere på travbanan. Mycket galopparbete med bra bjudning. Vi var båda duktigt svettiga när vi var klara och det känns som att vi båda blir lite starkare och får bättre flås för varje gång. KUL :-)

Så fort jag ridit klart var det bara att skynda mig in för att byta om och sedan kasta mig iväg på cyckel till Willes fotbollsturnering på Åvallen i Vollsjö. Resten av familjen var redan där, Cobbe var tränare och höll i laget och Limpan stod i kiosken. Det är verkligen kul att se hur duktiga killarna blivit MEN tills nästa match jag tittar på ska jag köpa halstabletter, jösses att jag inte kan hålla tyst utan hela tiden står och galer, -heja heja killa kämpa på osv. så att jag får ont i halsen. Ännu roligare var att av tre matcher så vann de två och spelade oavgjort i den sista.

En gammal bild på Wille in action med bollen från lagets hemsida http://www.waif.se/

På vägen hem passade jag på att cyckla förbi och hälsa på Indra uppe på betet.  Gullade lite och sedan var det raskt hemåt för att hinna fixa stallet innan jag skulle iväg på infoträff med korvgrillning med nya ridklubben LRKK. Det vart ett lyckat möte så när som på att himlen fullständigt öppnade sig mot sluttampen. Som tur var hann vi grilla klart innan.

I måndags efter jobbet var det dags för ett "inridningspass" med Tindra igen. Jösses hon är ju nästan skrattretande lättsam, allt går verkligen som på räls. Vi började som vanligt med longering och sedan longerade Mimmis när jag satt upp men efter bara några varv tog vi bort linan och vi lunkade runt lite på hela ridbanan. När vi var klara med Tindra blev det ett barbacka pass med Reggae. Hon är alltid seg och står emot lite i början men när vi blir lite varma går det betydligt bättre.

Igår (tisdag) både blåste det och ösregnade när vi höll på med Tindra så vi nöjde oss med att bara longer utan ryttare. Löshoppade sedan Lillen och Reggae fick också vara med. Ärligt talat så infann sig varken ork eller lust att rida i busvädret. 

Tyvärr blev det ingen tid för ridning idag så Reggae fick vila. Var tvungen att fylla på både bensin i bilen och mat i kylen. Väl hemma igen var det bara att laga en sen middag äta, fixa stallet, ta in hästar och natta Wille och nu hänger jag framför datan samtidigt som kudden ropar från sovrummet.  
  


1 kommentar:

  1. Ja du, aktiv kvinna kan man ju kalla dig minst sagt. Kul att du var nöjd med din hopptävling.

    SvaraRadera