söndag 15 maj 2011

Nojig över gula blommor i hagen

Med våren kom en massa ogräsblommor, gula sådana i hagarna. Jösses visst är det väl så att det finns en gul blomma som är supergiftig för hästar :-( Har inte riktigt koll på varken va den heter eller hur den ser ut.

Så här ser den gula växten ut som dykt upp som gubben i lådan i mina hagar


Efter lite efterforskningar på nätet har jag kommit fram till att den gula fruktade växten heter Stånds.

 

Stånds

Men den finns tack och lov inte hos mig utan mest troligt är det Johannesört, även den giftig om än inte i samma kaliber som Stånds. Är helt klart osäker på mina gula blommor men hur som helst så blir det till att ägna närmsta dagarna till att rensa bort en massa gula blommor. 


 
Johannesört

2 kommentarer:

  1. Tack för en supertrevlig runda med dig och Reggae, det gick ju hur fint som helst, förutom Tindra då som bestämde lite för mycket av takten men det kommer väl tids nog med följsamheten hos oss båda.
    Detta gör jag jättegärna om... *ler*

    SvaraRadera
  2. Nojig på gula blommor?
    Man skall vara nojig om det är GUL SNÖ på vintern! Visserligen kan man avstå allt ätande av snö ...

    SvaraRadera