måndag 2 maj 2011

Lillen satte griller i huvudet på mig

När jag kom ner till hagen för att hämta Lillen på lunchen låg han ner, inget han normalt brukar göra. Min kollega Mimmis brukar hjälpa mig på lunchen att försöka så gott det går att rengöra Lillens sår. Något som inte är helt lätt eftersom Lillen inte alls är med på noterna och istället skickar upp huvudet mot stalltaket och mer liknar en giraff än något annat. Det som gjorde mig förbryllad var att han låg kvar när jag kom fram till honom och inte alls ville resa sig upp.



En trött kille

Han lade sig istället helt ner med trötta ögon. Med Mimmis hjälp reste han sig tillslut upp och vi kunde gå hem till stallet. Började med att tempa honom men den var helt normal 37,9. Vi tvättade rent så gott det gick och sedan tog tag ner honom till hagen igen. Hade med lunchhö till honom vilket han började mumsa på så förhoppningsvis var han bara väldigt trött. Känns skönt att veterinären kommer i morgon för att rengöra ordentligt så att han kan kolla upp Lillen lite extra. Det som gör mig extra brydd är att när Lillen och jag var ute på en morgonpromenad vid sex-tiden i morse så var han hur piggelin som helst ???

Reggae fick vila idag för att hela familjen var iväg efter middagen och vaccinerade oss mot TBE. Det har ju hotats med att det ska bli ett fästingrikt år och katterna har redan haft massor av fästigar och även dragit med sig dem in. Ingen hit :-(



Finns det något äckligare djur än fästingar???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar