torsdag 19 maj 2011

Full rulle

Är vanligtvis bortskämd med att Cobbe alltid fixar med Willes fotbollsträning. Jag brukar inte behöva fundera så mycket på den utan kan ägna  mig åt hästarna på torsdagskvällarna men idag var Cobbe iväg på möte efter jobbet så det blev full rulle för att hinna med allt. Smet tidigare från jobbe för att hinna hämta Wille på fritids, skynda hem för att få i honom lite mat innan träningen och swisch iväg till träningen.

Wille älskar verkligen sin fotboll så det gäller att skynda och komma i tid. Behöver jag säga att vi var först på plats och fick vänta på de andra ;-)

Gjorde ett stopp uppe på betet där Indra går på vägen hem. Hon ser ut att trivas superbra och mitt hjärta smälte helt efter dagens besök. Det märks att hon vet att jag är "hennes människa", hon var jätte gosig :-)




Lillen gör inte så många knop just nu, går mest och musar gräs i väntan på att frakturerna ska läka så att han kan gå komma igång och jobba igen. Alla yttre sår har sedan länge läkt och det stora såret i nedre käken läker bra nu sedan den lösa benbiten är borttagen. Tror faktiskt att han längtar lika mycket som jag efter att få jobba.



Reggae däremot fick inte vila utan det blev ett longeringspass på ridbanan med pessoaselen. Efter uppvärmningen blev det mest fokus på galopparbete. Det märks att hon blir starkare och starkare för nu är det sällan hon protesterar mot remmen bakom rumpan i galoppfattningarna. Hon var possitiv och jobbade på bra. Hon har dock en tendes att skärra upp sig själv över olika "låtsas" faror som hon skapar när vi är på den delen av ridbanan som vetter mot gårdsplanen. Hon får då svårt att fokusera på mig och arbetet men efter en liten påminnelse om varför vi är på banan så är hon med mig igen.



Sedan blev det bråttom för att hinnan hämta Wille på fotbollsträningen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar