lördag 9 april 2011

TANTLÄGER med hoppgruppen, dag 2

Ställde klockan på 06.45 och jag måste erkänna att jag var något seg. Kändes att det blev nattsudd igår. Gick direkt ut till stallet och fodrade hästarna och sedan sladdade jag ridbanan.Vinden hade avtagit och vi kunde fullfölja planen att ha hoppningen hemma hos mig på min ridbana.

Jag och Jenny började. Vet inte vad det var idag men jag kände mig nervös och knäsvag innan vi kom igång. Även idag fick vi börja med mycket galopp och Reggae fick upp ångan lite snabbare än i går.



Efter lite kortare travarbete över tre travbommar varav den mittersta var upphöjd fick vi ligga som på en stor åttvolt i galopp över de små låga kavalettihindren utmed medellinjen. Hoppade sedan linjen utmed den högra långsidan. Första hindret syns inte på bilden men det står brevid hindret med vattenmattan. Tycker inte rikigt att jag fick till det idag men "skyller på" att det var nytt att hoppa ute. Reggae ville gärna bli som en planka och tränga med bogen i svängarna, försökte parera men lyckades inte helt med att få henne eftergiven och undan för innerskänkeln. Något jag måste jobba mycket med. Kombinationer är ju lite av min skräck men det gick faktiskt bra och på slutet låg bakbommen på oxern i kombinationen på 1,10 m.

Lillen var jätteduktig när Lotta red honom, han är ju bara riden en gång innan tantlägret sedan han vilat från ridningen med tanke på hans konstiga sår. Har försökt hålla igång honom med lösgalopp, longering och tömkörning men det blir inte samma sak som ridning. Lillen hoppade allt lika possitivt som vanligt.


Ett glatt gäng! Från vänster Eddie och Jenny, Sussie och Sixteen vår tränare Sofia och längst till höger Lotta och Lillen. När vi var klara med dagens hoppträning och alla hästar var hemma igen träffades vi hos Sussie som fixat supergod lunch. Det var verkligen ett superlyckat TANTläger med hoppgruppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar