fredag 1 april 2011

Reggae fick jobba hårt!

Härligt, fredag och jag är ledig! Hoppade över morgonpasset med pilates till förmån för sovmorgon till 06.35. Fodrade hästarna inne idag eftersom jag och Reggae skulle ner till Stall Katalei i Staffanstorp. Vi åkte strax före nio och svängde förbi Lotta och lånade med hennes sadel. Reggae växte ur sin nya sadel efter fem månader och vi har fortfarande inte hittat någon som ligger riktigt bra. Dessutom vill jag gärna avvakta lite till innan jag köper någon ny eftersom hon fortfarande ändrar sig lite.



Sofia tyckte att Lottas sadel, en Amerigo DJ (hopp) låg bra på Reggae så hon red henne med den. Efter att Sofia red Reggae i måndags blev vi ordinerade enbart lösgörande skrittarbete hemma på ridbanan tisdag, onsdag och torsdag vilket vi också följt noga. Vi har även provat ett annat bett och en annan nosgrimma Tog med Lillens träns med remontnosgrimma idag och ett tvådelat K-Y Rotarybett. Sofia tyckte att hon gick lite bättre med det bettet så nu får jag rida med det en period.



Överlag tyckte Sofia att Reggae hade mycket bättre framåtbjudning idag och var mer loss från början. Tyvärr blev det inga bra bilder i ridhuset (blixten nådde inte fram). Bästa Reggae såg jättetrevlig ut idag när Sofia red henne, tänk om jag bara kunde bli en uns bättre på att rida och få henne att gå så bra.............



Reggae fick jobba hårt idag med mycket galopparbete men det gjorde susen för hon fick in bakdelen mycket bättre under sig än vad hon brukar :-)



En nöjd och glad Reggae pustar ut!


Hade även med mig min gamla Dominus sadel som vi provade och den låg bättre på henne än vad Vegan gör så tills vidare får jag rida henne med den. Efter dagens pass är det galopparbete som gäller för Reggae, nu jäklar ska hon "dra in magen" och börja jobba med sina bukmuskler!

Väl hemma igen skyndade jag mig att mocka inan jag hämtade Wille i skolan och sedan bar det av mot ICA i Sjöbo och Willes och min veckohandling. Plockade även med oss Limpan hem som kom med bussen från Lund. Hemma igen packade jag upp matvarorna och gick sedan ut till stallet igen och fortsatte. Longerade Lillen med träns idag, känner att det var på tiden att han fick ha det med tanke på att han inte är riden på fyra veckor (suck). LÄNGTAR verkligen tills jag kan rida honom igen!!!



Använder hen handduk under tömmkörningsgjorden för att den inte ska skava på hans sår. Lillen tycker det är lite obehagligt när jag lägger på honom gjorden men när den väl är på verkar han inte bry sig. Även Lillen fick galoppera en hel del idag men vi jobbade även med att sätta in det inre bakbenet lite extra långt in och göra ett litet övertramp vilket han tycker är jobbigt men det bättre och bättre för varje gång.

När jag var klar med hästarna och stallet väntade Limpan med saxen. Är väldigt lyxigt att ha "frissan" hemma. Det blev "bara" en klippning av topparna idag, klockan rusade iväg så färgningen får vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar