måndag 25 april 2011

Påsken!

Påsk - långledigt och underbart väder!


Jocke (min äldsta son) kom ner till oss här i Skåne redan i onsdagskväll. Härligt att ha honom här, det är ju tyvärr inte så ofta vi ses.

På torsdagen passade jag på att vara ledig och tog med mig "alla mina barn" och åkte till badet i Hörby. Det händer ju i princip aldrig att jag och alla ungarna gör något tillsammans nu när halva skaran flyttat hemifrån och Jocke dessutom bor 65 mil bort. Vi bubblade, jag simmade 40 längder och de andra "busade och lekte". Vi hade verkligen supermysigt .-)

Fredag = kalas för Michaela som fyllde 21 år



Huset var fullt av folk, nästan hela släkten och vi hade en jättetrevlig kväll med mycket god mat och dryck.

På lördagen var vi samma gäng nere hos min pappa och firade påsk och åt ännu mera mat. Himla gott men hua vad mycket motion det kommer att krävas för att bränna alla kalorierna.

En stor del av helgen har ägnats åt att jobba vidare med vårt projekt på tomten. Sågat ner träd, buskar, grävt och eldat.


En traktorgrävare kan användas till mycket, Jocke fick åka lite för att nå till de grenar som behövde sågas ner.



Wille är också med och jobbar flitigt


Jocke körde hårt med motorsågen


Stenmuren fick grävas bort för att vi skulle kunna få in traktorn på tomten för att gräva bort alla stubbar och rötter från buskar och träd som sågats ner.

Hästarna har fått lite påskledigt men jag har iaf varit flitig och varit ute och gått med Lillen alla dagar utom måndag som blev vilodag även för honom.




När jag longerade Reggae i lördags trampade hon till sin ena framsko så att den blev sne. Det var bara att hämta verktyg inne på jobbet och sedan rycka av henne skon. I söndags blev det galopparbete med den små kavalettihindren på medellinjen. Tur att hon inte är ömfotad när jag rider henne på banan. Vi var båda genomblöta av svett när vi var klara. Det passar henne jättebra att lägga in små hinder i galopparbetet, hon får en mycket bättre framåtbjudning :-)



Måndagen ägnades i stort sett bara till eldning, Cobbe och jag fortsatte efter att Jocke lämnat Skåne för nordligare breddgrader. Vi eldade upp allt utom stubbarna som vi sparat tills nästa helg. Vi har verkligen haft en underbar helg men tiden har gått alledes för fort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar