söndag 17 april 2011

INTE min dag :-(

Idag skulle det ju vara en bra dag, de hade lovat fint väder och jag skulle iväg och tävla. När jag kommer ut till stallet vid åtta möts jag av en blodig och skadad häst. Vad i hela fridens namn har han gjort?


Han var i allra största grad hel och välmående när jag lämnade stallet i går kväll så jag fick verkligen en smärre chock när jag såg honom. Bara att ringa veterinären, som tur var kunde Sören komma ganska omgående och titta på honom. Han fick lugnande och Sören fick plocka fram nål och tråd, det blev några stygn på andra sidan. Det gick inte att bedömma helt hur skadad han är i käken så i morgon ska han till klink för röntgen.

Det tog ett tag att samla mig och bestämma mig för om jag verkligen skulle åka iväg och tävla men bestämde mig för att åka. Min gulliga väninna Anne var gullig och körde tidigare så att hon kunde hjälpa mig i första klassen, en 90 cm clearround. Hon skulle själv inte starta förens i 1-m klassen. STORT tack, gulle dig!


Nåja lite bra var väl dagen iaf för vi red felfritt i 90 cm och fick en rosett med oss hem. I 1-m klassen gick det väl inte fullt så bra, både häst och pilot var trötta. Om inte piloten gör sitt så är inte heller Reggae så sugen på att göra sitt när hon är trött så det blev tre stopp på två maxade oxrar INTE bra men det är något jag får ta på mig själv helt och hållet. Reggae var duktigt och räddade oss när vi kom in lite tokigt i kombinationen och hoppade superfint. Det är väl som det sägs, övning ger färdighet så det är bara på´t igen. Är iaf nöjd med att jag trots omständigheterna tog mig i kragen och åkte iväg. MEN när jag skulle hem fortsatte eländet och bilen vägrade starta, S H I T inte alls vad jag behövde just idag. Efter att ha kollat om jag hade startkablar vilket jag inte hade och frågat runt bland de andra bilarna på parkeringen och fått nobben började jag misströsta. Får väl sova över på tävlingen då :-((( Hittade tillslut Madde och hennes svåger och de hade kablar. Han var supergullig och hjälpte mig att få igång bilen så att vi kunde börja bege oss hemåt. SKÖNT!

Hemma igen fixade jag iordning Reggae och hämtade in de andra hästarna. Lillen var om möjligt ännu mer svullen, nu på båda sidorna. Lider verkligen med honom måste göra grymt ont. Håll nu tummarna för att det går bra hos veterinären i morgon när han ska röntgas.

1 kommentar:

  1. Usch hoppas det går bra med lillen idag :(
    Du var jätteduktig igår och det var ett rent nöje att hjälpa dig!

    SvaraRadera