onsdag 20 april 2011

Hoppat högt idag med min superduper häst!!!

Var duktig även idag och kom ut på promenad med Lillen i arla morgonstund. Klockan 06.00 var jag ute i stallet och hämtade honom för dagens promenad. Idag gick vi ner till skogen och traskade runt lite där innan vi gick vidare, det blev ca 40 minuter idag. När vi kom tillbaks stannade vi till vid stallet och tog med hans frukosthö och sedan direkt ner till hagen hos grannen. Släppte sedan ut de andra hästarna så jag fick bra motion på morgonen innan frukost.

På lunchen gick jag och Mimmis som vanligt och hämtade Lillen och Indra. Vi började med att lasttäna Indra. Tur att Lillen är så himla bussig och ställer upp som förebild. Han kliver ju alltid bara rätt in i släpet. Indra var lite mer tveksam idag än i går men ändå superduktig och klev snällt in efter en liten stund. När vi var klara med lastträningen var det Lillens tur. Vi började med att försöka skölja honom i munnen med vattenslangen men tji fick vi idag. Han ville inte och var inte alls med på noterna så vi valde att inte bråka med honom. Idag var det min tur att ge honom penicillinsprutan och jag fixade det. Känner mig stolt :-)




Kvällens hoppträning var på utebanan upp vid ridhuset. Känndes verkligen att vi var ute på stor utebana. Reggae var en klippa som vanligt och hoppade allt utan minsta tvekan. På slutet höjde Sofia några av hindren så att sista räcket i kombinationen var uppe på 120 cm likaså var ena oxern uppe på 120 cm.

1 kommentar:

  1. Vad duktiga ni är som hoppar högt!! :) Så kul att följa era framgångar. Jag har ju äntligen blivit lycklig hästägare och försöker uppdatera Hippsondagboken, du får gärna gå in o kika. Hoppas allt är bra med er och att Lillen snart blir bra. Sicken otur han har alltså! Vi ses kanske på tävlingar framöver! Fast snart hoppar du väl 120-klasser (och där är jag inte än haha). Kram Tanja

    SvaraRadera