lördag 2 april 2011

Galopparbete och slitgöra på tomten

Gick ut direkt till stallet efter frukosten när Cobbe och Wille åkte iväg på fotbollsträning. Fixade iordning lite i min provisoriska sadelkammare innan jag släppte ut alla hästarna utom Reggae. Henne fixade jag för ett ridpass. Skrittade ut en sväng innan vi gick in på ridbanan. Från och med nu är det fokus på galopparbete som gäller så idag galoppade vi för hela slanten. Fuskade lite och hade gramanen på ( det blir så mycket lättare då). Reggae jobbade riktigt bra och mot slutet hade hon fin framåt bjudning. Mitt under ridpasset kom Jenny för att slå på Lillens tappsko, skönt att få på den igen! Avslutade med att skritta ut trekantsrundan.

Resten av dagen var det fortsättning av förra helgens arbete på tomten som gällde. Cobbe, jag och Wille kämpade på och fick bort hela rishögen, de gamla staketstolparna och även röret för elkablen till garaget blev nergrävt.


Cobbe sliter hårt..................


..............och Wille vilar!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar